Pages

SVENSKA CYKELFÖRBUNDET BLOGGAR








tisdag 11 maj 2010

Landslagskläder...

...när du inte representerar SWE...dvs när du är på hemmaplan och tränar och åker för din förening...DET ÄR ABSOLUT HELT FÖRBJUDET ATT ANVÄNDA!
Ni som gör det, sluta med detta omedlbart!
Det är en skola och förståelse oxå att man inte åker i nationens lånekläder när ni är på hemmaplan!
Ni som är så bra så att ni har/kommer att representera SWE behöver inte visa det på hemmaplan, alla vet det ändå...folk retar sig bara på det.
Visa oss resultat på tävlingsbanan istället...det räcker!
Gulblåa kläder har ni bara till låns!

11 kommentarer:

  1. Word. Men vad tycker du gäller för proffskläder? Är det exempelvis ok att stå och hänga i en Garmintröja utan att ha cyklat sig till den?

    SvaraRadera
  2. Vänta lite nu... Nio inlägg in på "den nya öppenhetens blog" och det skrivs redan om förbud med stora bokstäver?! Och det till en grupp cyklister som med största sannolikhet är extremt begränsad.
    En blogg är bra till mycket, men om ert mål är att visa på ett öppnare förbund med ett trevligare ansikte så kanske inte just detta var det mest lyckade inlägget. Mail är fantastiskt bra även 2010.
    Bra tänkt med bloggen annars, även om "också" stavas just så och inte "oxå".

    SvaraRadera
  3. Jag ställer mig osökt frågan var dessa "nationens lånekläder finns?" Jag, och många med mig, har själva fått beställa och betala våra blågula dräkter. Skulle aldrig få för mig att använda dessa i andra sammanhang än som representant för Sverige, men då är jag stolt över att få göra det.

    F.ö. tycker jag att det är synd och skam att man som uttagen i svenska landslaget, även om det är i veteranklass, ska behöva stå för såväl landslagskläder som startavgifter m.m. och inte ett öre i rese- eller logibidrag.

    Det minsta man kan begära är väl ändå en fri landslagsdress, även om det är lånade kläder.

    Jan Karlsson, H60
    IK Vinco, Ystad

    SvaraRadera
  4. Hej ...Pölder speaking
    Christer...jag stavar oxå som oxå om jag vill det för detta är en blogg som jag iaf kommer att skriva om o svara med hjärtat o om du inte tål min text så får du sluta läsa mina svar.
    Förbud skriver du, vi har en policy att ej åka med SWE kläder när man ej representerar SWE o framförallt så har en del av "ungdomarna" haft kläderna på sig o gjort saker under träning som man ej skall göra o som sedan lett till "undran från privatpersoner". Sådana saker som ej kommer ut offentligt kanske till dig Christer.

    SvaraRadera
  5. Hej...Pölder speaking
    Hej Jan...kul att se dig här
    Vi jobbar med denna frågan, jag tycker oxå att det är pinsamt med "köpekläder", vi har som sagt en tämligen ny styrelse nu men jag kan lova att vi ser framåt o om det är någon i styrelsen som ser detta ...så är det herr Pölder.
    har ej på fötter precis nu, bara så glad att få skriva till dig men jag tror vi har ett beslut på detta ....att det skall bli annorlunda...skall checka detta o återkomma
    trevlig helg på dig.....och önskedrömmen finns där fortfarande att sitta på hjul på dig runt 7 tim på Vättern ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej...Pölder speaking
    Garmintröjan har jag fått för att jag säljer Garmin så det ryker genom min butik, skulle aldrig få för mig att cykla med den ;-)...men den är j-kligt skön i butik

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig detsamma och du vet att du har en stående inbjudan till mitt bakhjul,...om det finns plats.

    Start med Mas-gänget kl. 09.30. Ses vi då?

    Janne K
    Ystad

    SvaraRadera
  8. Vilket tråkigt förbud! Jag är en "vanlig" motionärscyklist som tillbringar många timmar ute på vägarna och möter massor av cyklister, både motionärer som mig själv och även riktigt duktiga tävlingscyklister. Men jag skulle inte känna igen en enda landslagscyklist. Jag tycker därför att det vore alldeles lysande om man kunde identifiera landslagscyklisterna på kläderna. Det skulle dessutom kännas mycket mer inspirerande att träna om man ser landslagsklädda cyklister då och då. Skulle man dessutom få tillfälle att ligga i samma klunga som en landslagscyklist så skulle lyckan vara gjord för hela säsongen...

    SvaraRadera
  9. Hej, om ni ska förändra och fräscha upp förbundet så se gärna över ALLA policies och fundera på om de stämmer med samtidens generella uppfattning.

    Uttryck som:
    "Ni som är så bra så att ni har/kommer att representera SWE behöver inte visa det på hemmaplan, alla vet det ändå...folk retar sig bara på det."
    Folk retar sig inte på att det finns svenska mästare. De som retar sig på sånt bör fundera på varför de gör det och sedan ta itu med den känslan. Det finns en hel yrkeskår för att hjälpa förvirrade människor.

    MVH Mats Olsson

    SvaraRadera
  10. Ytterst få som är svenska mästare/säsong och de åker i mästartröjor efter en SM seger, vi pratar om lånekläder och att sköta sig på rätt sätt när man repr Sverige resp klubblag.
    Jag förstår att det finns folk som tycker olika i detta och får acceptera detta men förbudet kvarstår ändå från förbundshåll.
    Som jag svarade innan, ni som förstår ...förstår ni som inte förstår vinken och vinklingen på denna fråga får fortsätta att tycka som man gör, det är tur att vi lever i ett fritt samhälle

    SvaraRadera
  11. En stilla undran. Hur många fotbollsspelare, ishockyspelare, skidåkare mm som representerar Sveriges landslag inom sina respektive sporter har landslagsdräkten på sej under klubbträning, egen träning eller tävling som ej är landslagsrepresentation?
    Vad skulle det vara som skulle gör cykelsporten till något så unikt att landslagskläder anses kunna användas när som helst?

    SvaraRadera