Pages

SVENSKA CYKELFÖRBUNDET BLOGGAR








tisdag 10 augusti 2010

Elit o motionärer...

...startar samtidigt!?
Som ansvarig för tävlingskommittén inom SCF så skulle jag vilja ha lite åsikter angående detta.
Det jag tänker på är att tex kunna köra Kalas cup på ett Granfondo eller Velofondo i framtiden.
Dvs gemensam start för elit o motionär och samtidigt få in servicebilar till eliten.
Vi har testat det på Velofondo i Vårgårda.
skriv kommentar här elller skicka mail till mig på tony@polder.se om du har en större utläggning på ärendet.
Vad tycker du?
Jag vet vad jag tycker och vill...

3 kommentarer:

  1. se även fliken "Pölder på testresa"

    SvaraRadera
  2. På Glasrikeresan starta vi med en lååång enkel och trist bred väg på 17,5 km - detta gör att man enklare kan "klämma in" servicebilarna då eliten har hunnit köra ifrån motionärerna - ja, inte alla, veterancyklisten/fd.elitcyklisten/(motionisten - eller vad man ska kalla honom för? - Håkan Persson bet sig fast ända in i mål och blev 22:a.

    hursomhaver, ges eliten chansen att lägga lite distans bakom sig i början så funkar det bra.
    Kolla med Claes och Micke som var kommissarier i lördags vad de anser om upplägget.
    Saludos!
    Edgren

    SvaraRadera
  3. Glöm servicebilar. Kör som i Italien vid dessa lopp, dvs service MC. Låt alla starta samtidigt. Ta bort föreningskrav. Ta bort licens krav. Ta bort elit och veteranklass och köra enligt UK, KATOGORI Tävlingar. Det kan funka på vissa lopp med elit och motionärer men kom ihåg att i 99% av tävlingslopp är det lokala motionera som jobbar som flaggvakter/service/langning osv, är de själv med i loppet har inte arrangören tillräckligt mycket hjälp från egen förening. Mycket att diskutera. Jag vill ordna ett möte om detta!

    SvaraRadera