Pages

SVENSKA CYKELFÖRBUNDET BLOGGAR








tisdag 10 augusti 2010

Rom byggdes inte på 1 dag

Man kämpar o man sliter och försöker göra sitt bästa. I år tycker jag att vi på LVG lyckats med cup-programmet men jag har en lång lista som jag vill att vi skall bli bättre på till nästa år.
DET BLIR FEL IBLAND!...och jag förordar att "alla ska dra åt samma håll o försöka hålla ihop"...att inte hålla på o bli arga o bötfälla för små saker...ska vi ha några tävlingar i framtiden "så är det f-n te åe va ödmjuker o fatta allvaret"
nåväl ...
Vi har cup för herrjunior och dam i helgen som kommer i Burseryd...ambitiösa Burseryd ...det kommer att bli kanon!...Hoppas de tar SM snart...de har resurserna!
Dock så kommer vi inom SCF och Burseryd att få kritik för 2 saker denna helgen och det är det som jag menar med att "Rom byggdes inte på 1 dag".
Kritik 1...För korta distanser på linjeloppen på cupen...inte bra..rent ut sagt pinsamt! Det är en kommunikationsmiss mellan Tävlingskommittén o Burseryd.
Kritik 2...H 15-16 kommer upp i juniorklass o tävlar, det står klart o tydligt i cupens regler att man bara får vara med i Kalas cup om man har juniorlicens o åldern inne. Nu är det godkänt för den här gången för många ungdomar "blir ju juniorer" nästa år o de vill då börja åka juniorklass nu för att skolas in ( detta har skett i många år). Jag tycker själv att det är ok att gå upp i aug men hade aldrig godkänt det själv inom cupen som den ser ut nu...men vi skall ju inte hämma utvecklingen av våra ryttare samtidigt då dock som det står inskrivet i cupens regler...jajajajajaja...nu är det så iaf gott folk...de kommer att få gå upp! ...capischhhh
/vid pennan Tony Pölder

10 kommentarer:

  1. Hur gör ni då med mellanskillnaden mellan ungdoms- och juniorlicens. Ungdom 200:-, junior 400:-. Betalar dom in mellanskillnaden?

    SvaraRadera
  2. Bra Q.....det hoppas jag verkligen att de gör och att vår personal sköter på ett bra sätt!

    SvaraRadera
  3. Kommer de uppklivande från H 15-16 även att kunna ta poäng i cupen? Anser personligen att de skulle tävla utan inverkan på cupsammandrag.

    SvaraRadera
  4. Kenneth Simonsson11 augusti 2010 kl. 01:15

    Man har kvar sin ungdomslicens, men får dispens att köra i Juniorklass.

    SvaraRadera
  5. Alla som startar tävlar på lika villkor dvs alla kör om poäng och prispengar

    SvaraRadera
  6. "Det blir fel ibland" -Anser du att det var ett misstag att flytta upp P15-16 till Herr junior?

    SvaraRadera
  7. Misstag...läser du inte vad jag skriver...läs om mitt inlägg igen.
    Jag tycker att det är ok men cupreglerna sa/säger att man inte skulle få det.

    SvaraRadera
  8. Cupreglerna är skrivna med utgångspunkt ur normalfallet d v s att deltagarna har juniorlicens, vilken är åldersbunden. De 16-åringar som efter USM fått har fått dispens att delta i Juniorklass gör det med sin Ungdomslicens eftersom de inte har rätt ålder för Juniorlicens. De erlägger därför ej heller någon mellanskillnad för licensavgiften.

    SvaraRadera
  9. Jag läser vad du skriver, men har svårt att förstå vad du menar.
    Du skriver bl a : ”Jag tycker att det är ok men cupreglerna sa/säger att man inte skulle få det.”
    Det kan jag inte tolka på något annat sätt än att du anser att det är fel på cupreglerna. Scf ändrar på/struntar i reglerna under pågående tävlingsserie. Detta har bland aktiva uppfattats som ett hån. Den här kritiken måste Scf kunna bemöta på ett mer nyanserat sätt än ”Capischhh”.

    SvaraRadera
  10. vi hade först bestämt så..att vi skulle bara köra cupen för de som hade åldern inne...tex så valde vi i cykelcity junior (jag är ledare där)att inte åka kalas cup i slutet av juli i herrelit för att vi inte trodde att vi fick gå upp med grabbarna...men det hade vi ju kunnat göra....som det har blivit nu...
    vi tänkte rätt tycker jag när vi bestämde detta i vintras men sen kom verkligheten nu under sensommaren ...och det var det jag menade att vi tillät då 15-16 gå upp i junior som de alltid gjort innan förr om åren då det inte fanns cup...det är första året det är cup för junior 2010...
    klart vi inte skall hindra utvecklingen på kidsen...så det blev tankefel i vintras ååååååå det är det jag menar med att Rom...du vet ;-)

    SvaraRadera